Persbericht: Loop.a life geeft “modebewust” nieuwe betekenis

DOEN Participaties voegt modemerk toe aan impactportfolio

Amsterdam, 18 oktober 2018

Loop.a life kan haar activiteiten uitbreiden dankzij een mooie investering van DOEN Participaties, en dat is een goede zaak. Van oude kleding worden nieuwe garens gesponnen. Deze garens krijgen een nieuw leven, bijvoorbeeld als trui, vest of sjaal. Het grote voordeel: geen water nodig, geen nieuwe verfbaden nodig, weinig transport – want alles komt uit de buurt en als het niet anders kan: uit Europa. Daarnaast geeft Loop.a life een nieuwe impuls aan textielwerkgelegenheid in Nederland en Europa.

Van afval tot nieuwe outfit – Loop.a life maakt circulaire mode én helpt andere merken met circulair ontwerpen en produceren

Andere modemerken bedienen  – Met de converteerbare lening van DOEN Participaties gaat Loop.a life haar team en white label activiteiten uitbreiden, waarmee andere merken circulaire collecties kunnen gaan produceren. Daarnaast gaat Loop.a life verder met nieuwe garens ontwikkelen. En passant draagt het merk ook bij aan de herleving van de textielindustrie in Nederland in een modern, circulair en sociaal jasje.

Investeren, helpen groeien en weer loslaten – De impactinvesteringsmaatschappij van Stichting DOEN timmert flink aan de weg. Eerder dit jaar nam DOEN Participaties al een deelneming in Triple Solar, Aectual, Sundata en Seepje. Ook verkocht ze participaties in Qurrent (aan Greenchoice) en Nederland Isoleert (aan Essent).

Is een modemerk niet een vreemde eend in de bijt? – “Eigenlijk stappen we niet in een kledingmerk, maar in een circulair textielbedrijf dat de mode-industrie een oplossing biedt voor een groot dilemma. De industrie jaagt consumptie aan om geld te kunnen verdienen en zadelt zichzelf en de maatschappij daarmee met de negatieve gevolgen op: vervuiling van water, het opraken van grondstoffen, enorm hoge CO2-kosten door lineaire productie en transport én de toenemende groei van afval. Loop.a life biedt een oplossing daarvoor, en daarmee past het uitstekend in ons impactportfolio,” aldus Marc Rasmussen, impact investment manager van DOEN Participaties.

Opwaartse spiraal – Loop.a life werd opgericht in 2016 en presenteerde datzelfde jaar haar eerste collectie tijdens Dutch Design Week in Eindhoven. Dit jaar staat Loop.a life op de Yksi expo tijdens Dutch Design Week. Oprichter en directeur Ellen Mensink: “Mooi dat we op deze manier ook hier de cirkel rond kunnen maken, of eigenlijk is het een opwaartse spiraal: we tonen onze nieuwe collectie, zijn dit jaar als nieuwkomer genomineerd voor de Green Fashion Talent Award en hebben nu een krachtige en maatschappelijke partner als stichting DOEN achter ons staan.”

Over DOEN Participaties

DOEN Participaties heeft de ambitie de wereld groener en socialer te maken. Daarom staat impact centraal bij alle investeringen. DOEN Participaties investeert in de vroege fase van bedrijven en durft risico te nemen. DOEN Participaties is volledig eigendom van en wordt gemanaged door Stichting DOEN. Stichting DOEN is opgezet door de Goede Doelen Loterijen. Voor meer informatie zie www.doenparticipaties.nl

Waterbesparing

01-05-2019

Gigantische waterbesparing! Hoe precies?

In onze collectie vind je meerdere items in deze prachtige indigo kleur. Deze styles zijn niet geverfd. Deze kleur is te danken aan het zorgvuldig sorteren van oude jeans in 3 verschillende kleuren. Wij hebben daaruit een garen gemaakt door deze materialen te mengen met gerecyclede petflessen. Deze aanpak bespaart een hoop chemicaliën en water….

Fashion Revolution Week

24-04-2019

Who Made My Clothes?